کد خبر: 1233421
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
یکی از رهبران ارشد حماس با تاکید بر قدرت و استواری مقاومت در میدان نبرد، اعلام کرد ارتش صهیونیستی در مرحله فرسایش قرار دارد و اگر آمریکا برای آتش بس جدی است باید حمایت نظامی از اشغالگران را متوقف کند.

جوان آنلاین: «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس طی سخنانی درباره روند جنگ غزه اعلام کرد: با وجود همه گستاخی‌هایی که کابینه رژیم اشغالگر از خود نشان می‌دهد، اما واقعیت این است که ارتش رژیم صهیونیستی خسته بوده و نمی‌تواند جنگ را ادامه دهد و در مرحله فرسایش قرار دارد.

حمدان در گفت‌وگو با شبکه المنار تاکید کرد: هر کسی که تصور می‌کند می‌تواند حماس را در محدوده جغرافیایی محاصره کند، در توهم به سر می‌برد. مقاومت فلسطین همچنان قدرت استواری را دارد و قدرت مقاومت برای استواری، بیشتر از قدرت صهیونیست‌ها برای اشغالگری است.

این رهبر حماس افزود: در روزهای آینده میزان قدرت و ظرفیت مقاومت ثابت خواهد شد.

وی درباره سفر مجدد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی گفت: اگر وزیر خارجه آمریکا بیاید و فکر کند که حضور او در اراضی اشغالی، ما را تحت فشار قرار خواهد داد، دچار توهم است.

اسامه حمدان با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی حماس، توقف تجاوزات اشغالگران علیه مردم فلسطین است گفت: آمریکا اگر در ادعای خود برای آتش بس جدی باشد باید حمایت نظامی از رژیم اشغالگر را متوقف کند و یا دست کم آن را کاهش دهد.

درحالی که هفته گذشته «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا یک طرح مبهم برای آتش‌بس در غزه ارائه داده و مدعی شد این پیشنهاد اسرائیل است، خود صهیونیست‌ها واکنش منفی به آن نشان دادند. در همین زمینه دیروز «غازی حمد» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی درباره اخبار منتشر شده در خصوص توافق آتش بس در نوار غزه اعلام کرد: ما تاکنون موضع صریح و دقیقی از رژیم صهیونیستی درباره برقراری آتش بس ندیده‌ایم و به میانجی‌ها ابلاغ کردیم اگر بحث آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه وجود داشته باشد، به مذاکرات برمی‌گردیم.

وی تاکید کرد: چهارشنبه گذشته آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بیانیه‌ای صادر و در آن خطوط کلی هرگونه توافق آتش بس را ترسیم کرد که شامل پایبندی به همه خواسته‌های اصلی مقاومت و مردم فلسطین می‌شود: یعنی آتش بس جامع و دائمی، عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، آغاز روند بازسازی غزه و ورود کمک‌ها و بعد از آن رسیدن به معامله‌ای برای تبادل اسرا. این بدان معناست که آزادی اسرا در صورت آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار